Acest articol apartine categoriei: review si a fost scris in 20 May 2022

E oarecum ciudat ca am aflat despre GRIND in momentul in care am vazut pentru prima oara o cutie metalica ce continea un blend de cafea. Cutia in sine, de la departare cel putin, nu era neaparat atragatoare. Dar culoarea ei, o tonalitate de roz, iti ‘sarea’ in ochi. Si a fost suficient sa descopar o cafenea, apoi o prajitorie, apoi un pop-up van, apoi niste povesti spuse intr-o carte, incat sa devina un loc in care sa doresc sa ma intorc atunci cand ajung in Londra.
GRIND – A modern guide to city living este mai mult decat o carte despre cafea. As zice ca dimpotriva. Desi primul cuvant din subtitlu Coffee, Cocktails, Recipes & Stories te-ar duce cu gandul ca ai putea sa ai in fata o scriitura nisata pe cafea, complexitatea subiectelor te va face sa o percepi ca pe un volum de instruire. Pe un ton super relaxat, cu glume bine facute (nu cred ca am ras vreodata citind carti despre cafea-ba din contra) si cu suficiente informatii incat sa iti doresti sa o mai citesti o data.
Cumva, daca cineva se gandeste sa se mute in Londra, cartea asta chiar poate fi folositoare. Iar daca nu, noi ceilalti, putem sa ne facem o idee despre cum ‘merg lucrurile’ acolo si sa tragem niste concluzii.

Dupa ce am citit cartea, am vizitat Londra de doua ori. Si pe cat imi placea atmosfera din Grind Shoreditch inainte, in momentul in care am reintrat acolo cu toate detaliile din carte inca proaspete, am inceput sa apreciez cu adevarat locul ala. Sunt sigur ca daca unii din antreprenorii din industria cafelei de specialitate din Romania ar scrie o carte, ar avea ce sa povesteasca in ea. Doar ca din pacate, nu cred ca ar putea sa o scrie fara sa aminteasca de autoritatile din Romania, fara deciziile complet discriminatorii luate in unele momente de acestea, fara controalele interminabile si ‘gratuite’, fara a spune cat de greu a fost. Si pe buna dreptate ar fi de inteles. Doar ca in cartea scrisa de Teddy Robinson-un tip care a inceput prin spalarea vaselor in companie, nu este nimic de acest fel. E doar o bucurie a scrisului, a povestirii unor chestii life-related si a prezentarii unor retete de mancare si cocktail-uri.
Si cred ca aici e frumusetea acestei carti.

Din fericire, GRIND – A modern guide to city living poate fi comandata acum si direct din Romania, o gasiti in oferta elefant.ro