Acest articol apartine categoriei: Stiri si a fost scris in 24 April 2012

Daca sunt un producator de masini foarte cunoscut si popular, iar la un moment dat anunt ca in maxim 7 ani voi fabrica minim 25% din masini avand propulsie electrica, voi avea o expunere imensa in media, plus ma vor iubi toate asociatiile ecologiste din lume. Voi fi dat drept exemplu, concurenta ar incepe si ea sa vina cu comunicate asemanatoare iar actiunile vor creste. Dupa 4 ani, imi dau seama ca eu nu pot sa vand actualele modele electrice, costurile sunt mari, dezvoltarea anevoioasa si nici castigurile pe masura. Ca sa nu cad de prost, vin cu un alt comunicat in care spun ca voi ajunge la 5% din productie pentru modelele electrice, pentru ca lumea vrea masini mari, cu multi cai putere si care merg rapid. Iar astfel de lucruri nu se pot livra cu un autoturism electric.
Inlocuiti acum producatorul de masini cu Starbucks, masinile electrice cu canile refolosibile dar pastrati procentele.

Acum o saptamana, Starbucks a anuntat ca a redus target-ul de 25% in utilizarea canilor refolosibile, la doar 5%. In conditiile in care anult trecut procentul real era de 1,9% era evident ca in 3 ani nu ajunge la 25%. Si atunci au hotarat ca din moment ce lumea vine la ei in magazine sa isi ia cafea “to-go”, incercarea de a convinge clientii sa foloseasca cesti ceramice e sortita esecului. Dar ca vor face in asa fel incat sa promoveze acele pahare inalte din plastic/metal/alte materiale ca solutii alternative la paharele din carton.
Va veti intreba: “pai ce au paharele de carton, ca sunt reciclabile!”. Ei bine…. NU SUNT! Nu sunt facute nici macar din hartie reciclata decat in putine cazuri si in concentratii foarte mici. Pentru ca normele de sanatate nu permit utilizarea hartiei reciclate in produse ce intra in contact cu hrana oamenilor. Dar cel mai important motiv pentru care nu sunt reciclabile aceste pahare este ca ele contin un mic strat de plastic la interior. Fix acel plastic ce asigura etanseitatea paharului si il face rezistent la caldura.
Starbucks se foloseste de imaginea buna pe care o are in mintea consumatorilor si prezinta niste cifre bazate pe reducerile ce se fac la casa pentru folosirea propriului recipient in locul celui oferit de cafenea.

E frumos sa te lauzi ca in 50 de ani ai salvat 675.000 de copaci, dar sa omiti sa spui ca vinzi 4 MILIARDE de bauturi ANUAL, ceea ce inseamna cam 1 milion de copaci taiati. Nu e prea eco, nu?

Resurse:
Sustainabilityissexy.com
Chicago Tribune

One thought on “Starbucks nu mai vrea sa recicleze.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *