Stati linistiti ca nu am luat-o pe urma blogurilor despre cafea care acum au ajuns sa faca reclama la laptop-uri. Ideea este ca am participat la un workshop sustinut de un foarte cunoscut barman, Marian Beke, ce a inceput sesiunea cu un indemn adresat noua, participantilor, de a fi mult mai curiosi despre toate lucrurile cu care intram in contact. O chestie de bun simt daca vrei sa te dezvolti in orice domeniu, nu doar in cel de servire a bauturilor. Apoi, dupa o perioada am fost intrebati daca stim care este cea mai vanduta ciocolata din tipul celor flavored. Nu de anul trecut, de acum 5 ani ci de 15 ani este aceeasi aroma ce cucereste lumea. Se pare ca ciocolata, menta sau alunele de padure nu au fost raspunsurile corecte. Corect ar fi fost sa stim ca, cea cu caramel sarat este cea mai vanduta ciocolata flavored din ultimii 15 ani.
La cateva ore, feed-ul facebook imi este invadat de link-uri sponsorizate catre campania celor de la Jacobs cu trimitere la cafearecejacobs.ro unde gasim noile sortimente de sezon: Iced cappuccino si Iced cappuccino salted caramel. Asta asa, ca sa stam linistiti ca nimeni nu ne asculta telefoanele.
Avand inca in minte discursul lui Marian si ‘sugestia’ facebook-ului, cu prima vizita intr-un magazin alimentar am cumparat cele doua sortimente. Ca sa va faceti o idee cam cat de naturale sunt produsele astea, iata lista de ingrediente: zahar; lapte praf degresat (22%); sirop de glucoza; maltodextrina; ulei de samburi de palmier; cafea solubila (5,6%); proteina de zer (din lapte); sare (1,9%); emulsificatori (E1450, E481); agent antiaglomerant (E551); stabilizator (E340); agent de ingrosare (E451). Practic, din cele 17,8 grame ale unui plic, 13 grame sunt zahar, 1 gram este cafea solubila iar inca 4 grame sunt fel de fel de prafuri ce fac produsul apetisant din poza alaturata. Ce rezulta dupa amestecarea plicului cu 150 ml de apa rece este un lichid super dulce, cu o consistenta medie si fara nicio legatura cu ce ar trebui sa fie orice cu “caramel sarat”. E teribil ca suntem in anul 2019 si tipul asta de produs (zahar si ness plus o ‘aroma) inca se gaseste pe piata si consumatorii sunt gata sa il cumpere fara sa se gandeasca niciun moment la efectele negative asupra organismului si la calitatea in sine a preparatului. Culmea, daca targetul astora (si a celorlalti producatori, ca erau pe acelasi raft toate brand-urile cunoscute cu produse asemanatoare) ar alege sa isi cumpere o cutie de lapte si orice sortiment asa zis premium de cafea instant, ar iesi mai ieftin si cu un rezultat mult mai bun in ceasca decat zeama ambalata in pachete stralucitoare ce ne invadeaza constant de atatia ani.
PS: nu, din pacate, la nivel global, ciocolata cu caramel sarat NU este cea mai vanduta. Snickers, Toblerone sau Kit Kat sunt mereu primele in top.
- Coffee news 21
- Coffee news 22