Acest articol apartine categoriei: Picaturi si a fost scris in 1 April 2018

Despre prima editie a Horeca Next Level Beverage Trends, cea din 2017, nu am scris nimic. Am participat, dar fiind cumva la inceput, am trecut oarecum cu vederea tot ce s-a intamplat acolo.
Un aspect negativ fusese deja rezolvat prin anuntarea programului si confirmarea ca segmentul ce implica cafeaua se va desfasura dimineata si nu spre seara (cum fusese in trecut). Locatia s-a mutat de la Sheraton la Intercontinental. Nu cunosc salile de conferinte ale acestor doua hoteluri, dar cea de anul trecut a avut un loc teribil de mic pentru expunerea partenerilor. In comparatie, la Intercontinental, a fost suficient loc pentru doua standurii cu cafea, 3 cu vin, unu cu bere si inca vreo 2-3 extra. Mult mai bine.
Cel mai bine a fost insa ca au venit foarte multi oameni din industrie, spre deosebire de editia precedenta, cand batea vantul la ora discutiei despre cafea. Din pacate pentru organizatori, acestia au avut de data aceasta si asteptari. Iar din reactia unora, e clar ca acele asteptari nu au fost indeplinite. Iar moderatorul discutiei nu a facut nimic pentru a redresa situatia, ba mai mult, a grabit discutia spre final cu motivul lipsei de timp.
Urmarind evenimentul de undeva din spatele salii (dupa cum se observa si din fotografia atasata) am putut vedea ca atat de ‘prinsi’ de discutie au fost unii incat se apucasera sa lucreze pe laptop-uri sau rupeau telefoanele in doua. E clar ca aducand la ‘aceeasi masa’ oameni din zone diferite ale horeca (macar al lichidelor din pahare) iti trebuie subiecte cu impact general, subiecte ce trebuie sa ii atinga oarecum pe toti. Altfel se vor ridica in picioare, nu vor mai astepta microfonul, si vor intreba cu voce ridicata: “care sunt trendurile, care este next level-ul, de ce ne-ati chemat aici?”. Iar singurul raspuns al moderatoarei sa fie ca nu exista statistici si ca “nu stim”.
In acest caz, hai sa va dau eu o idee dragi organizatori: nu mai aduceti 4 oameni sa vorbeasca pentru acest eveniment. Chemati o singura persoana. Rezolvati doua probleme: 1. nu o sa va mai puteti supara ca invitatii isi paseaza singuri microfoanele fara sa va ceara consimtamantul si 2. activarea atentiei celor din sala va fi mult mai usor de realizat. Iar acea persoana sa prezinte un studiu (aveti un an la dispozitie sa il faceti), din care sa aflam cata cafea verde se aduce in tara, cata prajita, cate tone se re-exporta, cam cat e piata gri/neagra, cata cafea (boabe, macinata, instant) se consuma in Romania si unde suntem raportat la zona geografica, Uniunea Europeana si mondial. Lasati apoi minim o ora de intrebari si raspunsuri si va jur ca puteti sa puneti si bilet de intrare la eveniment ca sunt primul care il achita.
Nu vreau sa se inteleaga ca ‘de vina’ pentru acest insucces al evenimentului sunt cei 4 invitati: Marius Nica (Narcoffee Roasters), Radu Savopol (5 to go), Silvia Constantin (First Coffee) si Cosmin Pasnicu (Kofi Ti). Nu, ei au venit, au prezentat companiile in care sunt implicati si au raspuns la intrebarile venite din public. Fara a li se comunica un subiect comun sau o directie a prezentarilor, au facut tot ce le-a stat in putinta sa capteze atentia celor prezenti. Luate separat, fiecare a avut ceva interesant in speech (cel putin din punctul meu de vedere), dar pe ansamblu s-a vazut ca nu a fost o continuitate de la unul la altul sau o simbioza a subiectelor. Aceasta link-uire putea fi realizata de cineva care cunostea companiile si cunostea piata din Romania iar rezultatul ar fi putut fi cu totul altfel. Din pacate, moderatoarea discutiilor nu a avut aceasta capabilitate.
PS: nu stiu cum a fost restul evenimentului, desi mi-ar fi placut sa raman – a trebuit sa plec, sper insa ca in celelalte segmente, lucrurile sa fi mers mult mai bine decat la discutia despre cafea.

One thought on “Horeca Insight: Horeca Next Level Beverage Trends 2018”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *