Ca sa va aduceti aminte despre impresia lasata de evenimentul de anul trecut, cititi tot articolul aici. O sa preiau cateva idei de atunci si o sa le compar cu ce s-a intamplat in acest an, ca sa trageti singuri concluziile.

la Intercontinental, a fost suficient loc pentru doua standuri cu cafea, 3 cu vin, unu cu bere si inca vreo 2-3 extra. Mult mai bine.

Oarecum aceeasi organizare a expozantilor, vreo 8 mini stand-uri, nimic spectaculos.

Lasati apoi minim o ora de intrebari si raspunsuri si va jur ca puteti sa puneti si bilet de intrare la eveniment ca sunt primul care il achita.

Nici vorba de ore dedicate acestui subiect, moderatoarea a avut atat de putine intrebari “la ea” incat ma mir ca s-au putut acoperi cele 45 de minute alocate.

ei au venit, au prezentat companiile in care sunt implicati si au raspuns la intrebarile venite din public

Bai frate, o letargie a publicului acesta cunoscator de subiect nici ca se putea. Practic, ori nu sunt interesati, ori dormeau, ori aveau altele pe cap, ori nu au fost absolut deloc atenti, faza e ca toti asteptau sa se termine discursurile sa se poata intoarce la o cafea si un fursec.

Fara a li se comunica un subiect comun sau o directie a prezentarilor, au facut tot ce le-a stat in putinta sa capteze atentia celor prezenti. Luate separat, fiecare a avut ceva interesant in speech (cel putin din punctul meu de vedere), dar pe ansamblu s-a vazut ca nu a fost o continuitate de la unul la altul sau o simbioza a subiectelor.

Dupa 2 ani in care dai fail cu prezentarile, sa nu incerci sa schimbi nimic in organizare, in cum se prezinta lucrurile, in cum se interactioneaza cu publicul….nimic. Mie mi-ar fi rusine sa ma duc in fata unor sponsori sa le cer bani pentru organizare si sa livrez treaba asta. Serios, nu e o discutie after work intr-un pub, se doreste o chestie de top level, cu oameni pe masura. Pai daca asta e top level-ul din Romania, suntem jos rau. Singurul subiect interesant a fost initiat de Vlad Buda, dar de acolo nu s-a dezvoltat absolut nimic.

In acest caz, hai sa va dau eu o idee dragi organizatori: nu mai aduceti 4 oameni sa vorbeasca pentru acest eveniment. Chemati o singura persoana […..] acea persoana sa prezinte un studiu (aveti un an la dispozitie sa il faceti), din care sa aflam cata cafea verde se aduce in tara, cata prajita, cate tone se re-exporta, cam cat e piata gri/neagra, cata cafea (boabe, macinata, instant) se consuma in Romania si unde suntem raportat la zona geografica, Uniunea Europeana si mondial.

Subiectul asta a fost sugerat din public anul trecut. Nu e ca si cand ar fi fost super greu de gasit. Credeti ca a interesat pe cineva? De ce sa te chinui sa faci ceva cu adevarat folositor pentru industrie, cand poti sa “te faci” ca faci si sa continui cu fandoseala asta. Nu imi dau seama cum inca se gasesc oameni care sa gireze prin sponsorizarile lor acest tip de ‘eveniment’. De fapt, mai este o varianta. Celelalte panel-uri de discutie, sunt mai interesante, cu subiecte bine conturate, cu interactivitate si cu oameni ce sunt implicati direct. Si acele discutii merita prezenta ca sponsor, merita pierderea unei zile de lucru, merita implicarea ca expozant. Altfel, daca si restul sunt la fel, nu imi ramane de constatat nivelul foarte jos al industriei din tara asta.

Si poate sunt eu nebun si nu am inteles foarte bine ce s-a vorbit in minutele acelea. Mai jos aveti inregistrarea evenimentului, priviti in liniste si apoi va rog sa ma contraziceti.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *