Acest articol apartine categoriei: Stiri si a fost scris in 16 December 2014

La sfarsitul lui octombrie, SCAE Europa lansa o cerere de suport pentru Coffee Kids, prin intermediul programului Grow It Forward. Se cerea o donatie de 10 centi pentru fiecare bautura vanduta in saptamana 27 octombrie – 2 noiembrie 2014, prin intermediul unui formular ce avea indicata o bifa cu “scae member”. Pentru ca in esenta este o initiativa buna, la fel ca si Fair Trade, nu am dorit sa critic modalitatea de atragere a donatiilor sau a utilizarii banilor. Iar din miile de cotizanti SCAE, doar 6 (sase!!!) au facut donatii.

Suma totala nu a fost publica, dar ce mai conteaza… A fost facuta publica suma de 5400$ stransi de catre Barista Guild of America la un eveniment propriu, bani de care erau foarte entuziasmati, asa ca nu ma pot gandi decat ca suma era mai mica.
Un lucru de evidentiat, 2 companii din Romania au participat la campanie, Tucano Coffee si Dolce Baccio.
Totusi, daca as lucra la aceste 2 companii, as trimite un mail catre cele doua organizatii sa ii intreb unde vor ajunge banii, pentru ca a fost postat un anunt prin care se comunica faptul ca, Coffee Kids isi intrerupe activitatea.
Si stiti ce este aiurea? Ca banii rulati de acest produs (cafea) sunt mai multi ca oricand. Ca pe piata sunt mii de noi coffee shop-uri si prajitorii si milioane de clienti ce le calca pragul, dar cu toate acestea, sumele stranse sunt infime.
Iar apoi vine un lant de cafenele, care numai specialty nu este, Tim Hortons, si anunta ca in urma campaniei lor anuale de strangere de fonduri ‘Smile Cookie ‘, au incasat 5,3 milioane de dolari. Si au fost colectati prin cumpararea de catre clientii lor a unei ciocolatele de 1$, nu printr-o oarecare impunere.
Daca va veti uita pe lista de sponsori de la Coffee Kids veti observa o serie de nume rasunatoare din industrie, dar chiar si asa, nu au fost in stare sa asigure fondurile pentru ca organizatia sa isi continue programele de ajutor.
Daca vor fi update-uri la situatia actuala, voi reveni cu un update.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *