Acest articol apartine categoriei: Stiri si a fost scris in 19 March 2014

Desi nu scriu des despre Starbucks, sunt destule persoane ce cauta informatii pe google referitoare la companie (unele ajung si pe aici), asa ca trebuie si acestea informate. Mai mult, presa din Romania are o placere imensa sa publice orice fel de stire referitoare la aceasta companie, fara sa realizeze ca informatiile acelea nu ajuta pe nimeni de pe plaiurile mioritice. Daca nu te intereseaza subiectul nu apasa pe link-ul urmator, mai ales ca este un text mai lung.
Obs: pana cand fac modificari la tema actuala, link-urile nu sunt diferite ca si culoare fata de textul normal. In textele ce urmeaza sunt cateva link-uri, sper sa le gasiti.
1. Asta este veche, dar merita totusi o referinta pentru ca este cu bataie lunga: Starbucks este sponsorul principal al evenimentelor organizate de Specialty Coffee Asociation of America (SCAA) pentru urmatorii 2 ani. Poate anul acesta nu e ceva foarte important, insa anul viitor acolo o sa se desfasoare finala World Barista Championship. O sa fie interesant de vazut cum decurg lucrurile, mai ales dupa scandalurile din 2011 cand Nespresso a fost sponsor.
2. Pentru ca evenimentul de la punctul 1 se desfasoara in Seattle, urmatoarea stire e localizata: primul magazin Starbucks, cel din Pike Place, serveste cafea la filtru prin turnare manuala. Da, ati citit bine, brew coffee la Starbucks. Dar doar cu cafele din seria reserved. Evident pretul pe ceasca fiind mult mai mare decat in mod normal, probabil asemanator cu cel practicat de cafenelele independente. Filtrele ceramice, si cel normal dar si varianta “Reserved” sunt disponibile in magazinul online. Interesant este ca desi nu se face referire la ce cafea trebuie sa folosesti in preparare, cantitatile optime din retete sunt diferite, in conditiile in care (cel putin din poze) filtrele par la fel (cu exceptia branding-ului).
3. Keurig Green Mountain Inc, un colos in Statele Unite in ceea ce priveste producerea si vanzarea de capsule K-Cup, a anuntat ca s-a ajuns la un acord cu Starbucks pentru a inceta contractul de exclusivitate asupra ofertei de cafea premium in capsule (cum suna asta…), in conditiile in care contractul initial era incheiat pana in 2016. Mi-ar fi placut sa vad cum decurg negocierile pentru chestia asta, tinand cont ca numarul capsulelor compatibile K Cup de catre Starbucks este de peste 2 miliarde, iar anul trecut vanzarile doar din capsule au fost aproape cat toata piata de cafea de la noi.
4. O data cu ultimul update, Starbucks App permite acordarea de tips. Pentru ca nu ma intereseaza subiectul, aplicatia neffind disponibila in Romania, nu stiu sa va spun daca se cumuleaza pe magazin sau pe persoana. Mai interesante sunt metodele de comanda, localizarea magazinelor, plata virtuala si gruparea beneficiilor, decat ca poti sa lasi bacsis. Din nou, pentru ca nu ne afecteaza, nu voi elabora subiectul, dar va ofer ceva ce ziaristii romani nu sunt in stare sa ofere: link-ul de unde puteti sa descarcati o aplicatie localizata pe Europa de Est: CLICK AICI! [Nu a mai fost updatata din 2011, dar ca si punct de plecare e buna]
5. Cezara Cartes, barista clasata pe locul 2 in regionala de la Cluj pentru Campionatul National de Barista 2014, pe care ati intalnit-o la Bucharest School of Coffee si la Coffee Map Roastery este noul Marketing Specialist la Starbucks Romania.

2 thoughts on “Stiri despre Starbucks care nu ne afecteaza cu (aproape) nimic”

  1. Nu ne afecteaza decat pozitiv punctul 5. Cezara si-a dorit acest post si e fericita ca s-a reintors la Starbucks. Spre deosebire de alti angajati ai Starbucks, Cezara stie foarte mukte despre cafea si experienta Coffee Map Roastery a fost ca o trambulina pentru pasiunea ei. Am vazut-o acolo cu cat patos vorbeste deapre cafea.
    Cat deapre cafeaua la capsule……pffff neinteresant. Ma dezgusta ideea de plastic si cafea.
    Treaba cu Starbucks sau Nespresso la SCAA si WBC o pot intelege ca reclama si sponsorizare dar sper eu nu in cafea 🙂 Nu pot crede ca la WBC s-ar folosi boabe de la Starbucks….

    1. Nu se foloseste cafea de la Starbucks insa expunerea pentru brand o sa fie imensa. Cred ca suma platita pentru evenimentele astea doua este foarte consistenta, tinand cont de reclama pe care o sa o faca pre si post evenimente, plus aparitia numelui/logo-ului in probabil fiecare fotografie cu cei ce participa la WBC.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *