Acest articol apartine categoriei: Piata de cafea din Romania, Stiri si a fost scris in 14 April 2014

1. Strauss Romania are buget de publicitate estimat la 3 milioane de euro. Tinand cont ca pretul mediu al unui kilogram de cafea din portofoliul lor este de 6 euro (din care minim 1 euro se duce catre stat), rezulta ca trebuie sa vanda minim 600.000 de kilograme ca sa recupereze ceva din suma pentru publicitate. Asta dupa campania de 1 milion de euro. Altfel spus, minim 200.000 de cetateni romani vor sponsoriza campaniile viitoare ale Strauss Romania si nu sunt foarte sigur ca acolo doresc ei sa ajunga banii achitati pe respectivele pachete.
2. Aquila Romania vinde Blue Coffee Services catre La Fantana Group. Cand cifra de afaceri a celor cumparati este doar de 4 ori mai mica decat a cumparatorilor iar personalul ce o realizeaza este de 10 ori mai mic, deal-ul asta devine foarte logic. Aquila Romania mai detine in portofoliu Nordexim Coffee Services asa ca poate nu e chiar o iesire completa din piata de cafea. Interesant de aflat ar fi, cui ramane distributia Lavazza pe segmentul de capsule dupa aceasta vanzare, sau daca Nordexim o sa fie doar un (mai mult sau mai putin ) simplu client al celor de la Blue Coffee Services. In rest, domnii de la “La Fantana” au ocazia sa intre direct si puternic pe o piata destul de asezata, cu posibilitati mari de crestere. Bravo!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *