Despre o harta a cafelei din Bucuresti

Daca primeam cate 10 lei pentru fiecare intrebare sau discutie cu subiectul “de ce nu faci/nu se face o harta cu cafenelele din Bucuresti”, imi plateam fara probleme o carte despre cafea. Dar nici nu am primit, nici nu am printat una si nici ceilalti nu s-au ‘miscat’ pe acest subiect.
Pana saptamana trecuta. Cand in anumite cafenele au inceput sa apara niste harti cu un titlu mare: “Bucharest Specialty Coffee Map”. Si desi ar fi trebuit sa fie un motiv de bucurie, nu este.
In majoritatea discutiilor anterioare despre un asemenea proiect, se ajungea la partea de finantare. Iar acolo, eram intr-un impas. Pentru ca era clar ca nu puteam cere bani cafenelelor sa apara intr-o harta “independenta” si ca solutia optima ar fi fost un sponsor principal care sa finanteze proiectul, ulterior putand fi stabilita si o trecere pe fonduri generate organic, ne cam opream cu discutiile. Asta si pentru ca orice harta fizica devine ‘trecuta’ dupa 2 luni de la editare (la cum se misca piata locala). Si nu aveam de unde sa dau 1000 de euro (costurile de print) la fiecare luna sa reeditez variante updatate. De aceea, am gasit ca solutie o pagina separata cu cafenele din Bucuresti (momentan). Care, desi este in mediul virtual, din motive de lipsa de timp, nu este completa si updatata.
Doar ca “noi” greseam undeva. Ca intr-o harta a orasului (mai ales la prima editie), nu trebuie sa apara toate cafenelele. Ci trebuie sa apara doar cele ce vor PLATI SA APARA. Pentru ca altfel nu iese profit. De ce sa faci o chestie pentru comunitate din care sa avem cu totii de castigat, cand poti sa o faci in asa fel incat sa “vina cash-ul”? De ce sa iti bati capul cu 40-50 de locatii cand sunt suficiente 20 care sa plateasca? De ce sa investesti (sau sa atragi) fonduri proprii si sa faci o harta pe care o vinzi tuturor cafenelelor, iar ele sa o vanda catre clientul final (asa cum se intampla in alte orase) cu 5-10 lei, cand poti sa ceri banii inainte?
Si pana la urma, poate ca asa este in business, iti urmezi interesul. Si iti asumi faza ca ii ‘uiti’ pe unii care nu si-au permis taxa de participare, ca oricum prea putini te pot intreba “de ce”. Si daca cineva ar intreba de ce Coftale nu este pe harta desi la ei si-au baut cafelele toti ce au dorit sa isi deschida locatii in orasul asta, ce le spuneti? De ce Boiler nu este prezenta in conditiile in care acolo lucreaza un multiplu campion barista al Romaniei? La fel si pentru First Coffee? Cafeaua de la Drip nu e buna in conditiile in care campionul barista al greciei intra in finala WBC cu cafea de la aceeasi prajitorie? De ce Bandit nu este considerata cafenea cu cafea de specialitate? Sau Artichoke? Ivy e prea central si nu mai era loc de print? Moony serveste cafeaua aia din Berlin si nu ne place asta? Plus atatia altii….E suficient sa raspunzi cu NU AU PLATIT!!!?!?!?! Pentru unii da, pentru mine nu. Si ceea ce putea sa fie ceva frumos, cu posibilitate de dezvoltare a comunitatii, pare ca se reduce la cati bani poate sa faca. Astept cu interes si aplicatia pentru mobil, cei ce nu au cotizat acum, o pot face lunar ca sa “existe”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *