A fost bine la CoLab Bucuresti(?)(!)

Copyright Barista Guild of Europe


Ca de fiecare data, parerile sunt impartite. Ambele semne de punctuatie pot fi valide, depinde de cum privim lucrurile. Le enumar eu pe ambele ca sa nu existe discutii (hahaha). Iar daca vor exista, macar sa porneasca de la ceva si sa ajungem intr-un final si la concluzii ce pot influenta pozitiv ‘piata’. Altfel, vom ramane mereu acceasi mana de oameni prezenti peste tot si la un moment dat ne vom plictisi unii de altii.

Partea cu (!)

  • Doar simplul fapt ca s-a intamplat evenimentul asta in Bucuresti, trebuie sa ne bucure. Dupa Berlin sau Paris, sa fim noi miezul cafelei de specialitate din Europa, chiar si pentru 2-3 zile, este ceva nemaipomenit.
  • Organizatoric, per total, lucrurile mi s-au parut ca au mers bine in ziua dedicata prezentarilor. Poate ca ar fi fost necesar un timp un pic mai mare intre sesiuni, tocmai pentru a putea diseca cu ceilalti participanti subiectul propus.
  • Dupa semi-fiasco-ul Bucharest Coffee Festival in ceea ce priveste Hanul Gabroveni, acum s-a ‘simtit’ altfel. Sala de conferinte a fost super confortabila (poate mai putin la ultimul panel, cand au uitat sa mai porneasca aerul conditional), salile au fost suficient de mari pentru a acomoda workshop-urile si standurile pentru cafea iar pozitionarea centrala i-a ajutat pe cei veniti din afara tarii.
  • Felicitari prajitoriilor ce ne-au servit cafea in ziua doi. Desi sunt sigur ca si ei se asteptau la altceva, au facut tot posibilul sa ofere produse bune in pahare.
  • Felicitari si cafenelelor ce au participat in ziua 3 cu evenimente proprii. Faptul ca cineva ‘strain’ de Bucuresti putea alege unde sa isi petreaca timpul intr-un mod cat mai placut, cred ca a fost adevarat ceea ce a contat pana la urma pentru participanti.
  • Partea cu (?)

  • Eu ma asteptam ca sa navaleasca peste noi vreo 3 avioane pline de coffee related people . De la oameni ce lucreaza in mod constant in cafenele, prajitorii sau birouri la importatori/exportatori de cafea si pana la oameni normali pasionati de subiect ce le ‘trebuia’ un motiv sa vina in Bucuresti. Oh, ce m-am inselat! Cred ca nu au fost mai multi de 15 oameni ‘straini’ ce au venit si platit pentru acest eveniment. Iar din ei, vreo 3 erau atat de sictiriti, incat parca as fi vrut sa ii intrebe la un moment dat cineva “cat e ceasul boss?”, numai asa, sa ii scoata din starea aia de elitism.
  • Cred ca daca Radio Romania Actualitati era sponsor media al acestui eveniment, aduna mai multi participanti decat au facut-o cei de la European Coffee Trip. Si daca nu ma credeti, uitati-va pe pagina lor de facebook: in luna Mai veti gasi 2 postari despre cafenele din Olomuc si 2 postari despre cafenelele din Ostrava. Iar despre maretul CoLab, au fix o postare. Una frate! Care a strans 8 like-uri din cei 20.000 de oameni ce le-au apreciat pagina. Stiti a ce miroase asta? A cumparare de like-uri pentru a parea ‘influenti’ si a fi invitati la evenimente. Un fel de piscotareala damboviteana, dar cu iz european.
  • Nu stiu cate din cele 70 de persoane ce au fost in sala au venit special pentru Tim Wendelboe. Sau si-au spus ca restul sunt un bonus. Pentru ca prezentarile ce l-au precedat pe Tim au fost slabe. Subiectele puteau fi foarte interesante, foarte ofertante, dar cei ce le-au adus in atentia publicului au fost ‘moartea pasiunii’. Sa aduci o cetateanca din Nicaragua sa vorbeasca in Romania mi se pare o lipsa totala de idei. Traducerea era deficitara, era clar ca nici intrebarile si nici raspunsurile nu erau traduse complet si tot farmecul discutiei si al subiectului disparea in numeroasele pauze de gandire. Iar celalat speaker, un om care ne-a spus ca a lucrat inclusiv la CNN si care nu era la prima prezentare de acest fel, a fost atat de lipsit de entuziasm in a aduce un pic de lumina in zona de sensory, incat la un moment dat chiar ma gandeam sa ies din sala (asta nu inseamna ca cei ce au iesit atunci nu au apreciat subiectul, poate aveau alta treaba).
  • Despre workshop-uri nu o sa mai zic nimic. Au fost in aceeasi nota cu prezentarile de dinaintea lor. La Tim a fost practic o continuare a speech-ului anterior iar la ceilalti am crezut cumva ca e doar umplutura
  • O greseala mare a organizatorilor a fost ca in momentul in care au avut certitudinea ca nu vor veni totusi asa de multi oameni, nu au schimbat programul pentru ziua a treia. Evident, nu cu o zi inainte, ci se putea rezolva in ultima saptamana. Sau puteau face de la inceput niste slot-uri (9-10’30; 11-12’30; etc) si evenimentele sa fie singulare in acel interval. Astfel ca cineva care dorea sa participe la un cupping si la o degustare de inghetata, sa le poata face pe amandoua. Da, daca veneau 200 de invitati, planul initial era un pic mai bun, permitand o imprastiere a lor in mai multe locuri si nu o aglomerare constanta in fiecare spatiu. Dar in cazul nostru, sa programezi doua chestii in acelasi timp nu a fost o decizie corecta. Da, stiu ca unele s-au reprogramat, dar era mai bine sa fie o chestie stiuta de la inceput.
  • Imi pare rau ca desi pe harta livrata cu programul de eveniment au fost prezentate peste 40 de cafenele, doar cateva au ales sa ‘faca ceva’. Nu stiu daca trebuiau indeplinite niste conditii sau daca ceilalti doar au asteptat sa vada cum este, dar ce nu au inteles ei este ca o alta ocazie ca aceasta nu va mai fi pentru mult timp de acum inainte. Multe persoane mi-au spus ca m-am entuziasmat prea tare la momentul anuntului cu CoLab Bucuresti 2018. Privind la rezultat, da, pare ca au avut dreptate. Dar nu era si mai bine daca “comunitatea” reactiona mai omogen si oferea de 2-3 ori mai multe activari pentru perioada asta? Nu era foarte greu, dar crestea apartenenta la o chestie internationala si chiar daca, privind datele de participanti, nu venea nimeni, poate clientii obisnuiti ai cafenelelor ar fi apreciat implicarea
  • .

    La final de articol, va las cu ultimul panel, alcatuit din Alexandru Niculae, Cezara Cartes, Silvia Constantin si Vlad Alexandru ce au avut ca subiect, printre altele, What’s unique about coffee in Bucharest:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *